A XIII. Kiváló Kiszolgálás Konferencián elért sikerek, illetve az ügyfélelégedettségi és munkavállalói elégedettségi felmérések kiemelkedő pontszámai azt bizonyítják, hogy üzleti kiválóság nem jöhet létre motivált munkavállalók nélkül.

Győzelem két kategóriában

Hatalmas sikereket ért el a XIII. Kiváló Kiszolgálás Konferencia keretein belül megrendezett Client First Awards – Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Program díjátadóján a Konecta és ügyfele, a Philip Morris Magyarország Kft., ahol mind az Elektronikus Ügyfélkiszolgálás, mind a Telefonos Ügyfélkiszolgálás kategóriában az élen végeztek.

A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Program az ügyfélvéleményekre és a korszerű, elvárható ügyfélkiszolgálási sztenderdek gyakorlati megvalósulására alapozva méri az egyes vállalatok ügyfélkiszolgálási színvonalát.  Az ünnepélyes díjátadón a Konectát Kovács Balázs, Head of Operations és Bangó Róbert, Assistant Call Center Manager képviselte.

 „Ez az elismerés számunkra nem csupán egy trófea a polcon, hanem egy újabb megerősítés abban, hogy a napi munkánknak van értelme és visszhangja. Az ügyfeleinkért végzett munka eredménye kézzelfogható, és ez különösen inspiráló a csapat számára” – nyilatkozta Kovács Balázs. 

Kiemelkedő ügyfél-elégedettség a klaszterben

A díjak mellett legalább ilyen fontos a Konecta számára az is, amit az ügyfelek és munkatársak visszajelzései mutatnak – ezek együtt adják a valódi teljesítmény mércéjét. A 2024. évi ügyfél-elégedettségi felmérés adatai alapján a Konecta közép-európai klaszterének (CZ, SK, HU) összesített NPS (Net Promoter Score) értéke elérte a 64-et, ami stabil és magas szintű teljesítményt jelent.

A válaszadók 96%-a pozitívan értékelte a szolgáltatás színvonalát, és elégedettségét fejezte ki a vállalat proaktivitásával, megbízhatóságával és szakmai felkészültségével kapcsolatban.
A partnerekkel való együttműködésről szóló visszajelzések alapján a Konecta csapatát különösen erősnek értékelték a szolgáltatások minősége, az ügyféligényekre való odafigyelés, valamint a szervezettség és az operatív támogatás terén.

A válaszadók kiemelték a vezetés és az ügyfélmenedzsment kiválóságát, a világos és rendszeres kommunikációt, valamint a rugalmasságot és az ügyféligényekhez való gyors alkalmazkodást.

Munkavállalói elégedettség: emberközpontú kultúra a háttérben

A legfrissebb magyarországi munkavállalói elégedettségi felmérés mutatói is figyelemre méltóak, különösen a munkahelyi kultúra és az alkalmazottak közötti kapcsolatok területein. A munkavállalók egybehangzó véleménye, hogy a munkavégzés során számíthatnak vezetőik támogatására, és a csapatmunka, valamint a közvetlen vezetők nyújtotta támogatás is magas elégedettséget eredményezett. Az általános munkahelyi elégedettség szintje kiemelkedően magas, az alkalmazottak egy 1-10-ig terjedő skálán átlagosan ezt 8,7-re értékelték.

A belső kommunikáció terén is erős eredmények születtek: a munkavállalók 9,3-as átlagpontszámot adtak arra, hogy a vezetőség világosan és időben kommunikálja a vállalati célokat és a szükséges változtatásokat. Ezen kívül a csapattagok közötti kölcsönös tiszteletet és támogatást is nagyra értékelik az alkalmazottak, a közösség igazi családias jellege – a munkavállalók 8,9-es átlagpontszáma alapján – egyértelműen hozzájárul a vállalat sikeréhez.

A jóllét és a munkahelyi biztonság területén csakugyan pozitív visszajelzések születtek, az egészséges és biztonságos munkakörnyezetre fordított figyelmet 9,6-os pontszámmal értékelték. Az ESG kezdeményezések iránti elégedettség is figyelemre méltóan magas, a munkavállalók 9,4-re értékelték a vállalat társadalmi és környezetvédelmi kérdésekben tett erőfeszítéseit.

A Konecta eredményei világosan mutatják, hogy a munkavállalók elégedettsége és jólléte nemcsak a vállalati kultúra alapját képezi, hanem az ügyfélkiszolgálás kiválóságát is biztosítja.

„Büszkék vagyunk arra, hogy munkatársaink szerint a Konecta nemcsak egy munkahely, hanem egy támogató környezet, ahol a visszajelzéseikre támaszkodva nagy figyelmet fordítunk a testi-lelki jóllétükre. Az eredmények megerősítenek bennünket abban, hogy jó úton járunk, azonban ez nem jelenti azt, hogy hátradőlhetünk – továbbra is figyelünk, kérdezünk, és mindig nyitottak vagyunk arra, hogyan fejlődhetünk tovább” – mondta Saussez-Valentini Mária, a Konecta HR Country Leadje a felmérés eredményeivel kapcsolatban.

Egyértelmű az összefüggés a motivált munkatársak és az elégedett ügyfelek között

Az elismerések és felmérések alapján világos összefüggés rajzolódik ki: ahol a munkavállalók támogatva érzik magukat, ott az ügyfelek is magasabb színvonalú szolgáltatást tapasztalnak. A Konecta klaszterének eredményei azt mutatják, hogy a munkavállalói jóllét nem csupán a HR számára prioritás, hanem üzleti eredményt befolyásoló tényező is.

A magyar piac egyik fontos szereplőjének számító Konecta új arculattal vágott neki a 2025-ös évnek, és egy jelenleg is zajló stratégiai program keretében bővíti a szolgáltatási portfólióját és kínál többek között AI-alapú megoldásokat ügyfeleinek. Mindeközben a vállalat továbbra is azon dolgozik, hogy ügyfelei és munkatársai számára egyaránt megbízható, értékteremtő és emberközeli partner maradjon.