A 2020-as megtorpanáshoz viszonyítva 2021-ben kiugróan, éves összevetésben csaknem 18 százalékkal, 2022-ben pedig további 3 százalékkal több ilyen típusú hitelszerződést kötöttek a bank ügyfelei.

A digitalizáció térnyerését jól mutatja, hogy a szabad felhasználású hitelek iránti igénylések egyre növekvő részét bonyolítják le a rendelkezésre álló online csatornákon, ami az OTP Bank megrendelésére tavaly készített országos reprezentatív kutatás eredménye alapján három fő okra vezethető vissza: egyszerű, gyors és biztonságos.

A személyi kölcsönök iránti igény folyamatosan erősödik

2020-ban, a koronavírus járvány idején nagyjából 72 ezer szerződésre összesen mintegy 117 millió forintot folyósított ügyfeleinek az OTP Bank. Egy évvel később ezek a számok 85 ezerre, illetve 179 millióra növekedtek, 2022-ben pedig megközelítették a 88 ezret, valamint a 186 millió forintot.

A vizsgált időszakban az átlagos folyósított hitelösszeg is emelkedett, 1,6-ról 2,1 millió forintra. 2023. első félévében jelentősen megnőtt a személyi kölcsön iránti kereslet, így az online igénylő ügyfelek száma is. A 2022 év végi várakozásokhoz képest 20%-kal magasabb folyósítási volument vár az OTP Bank a piacon, amely meg fogja haladni a 2022-es folyósítási volument.

személyi kölcsön OTP online 2024

Az igénylések egyre nagyobb része online csatornákon fut be az OTP Bankhoz. 2022-ben már a személyi kölcsönök csaknem egyharmadát – ami éves szinten szám szerint több mint 28 ezer szerződést jelent – értékesítette így a hitelintézet, úgy, hogy az online igénylések aránya az utolsó három hónapban megközelítette a 40 százalékot.

„Az OTP Bank számára fontos, hogy élen járjon a digitalizációban. Ehhez elengedhetetlen, hogy a banki ügyintézések egyszerűek, gyorsak és kényelmesek legyenek. Az online hitelfelvételnek köszönhetően az ügyfelek gyorsan, az otthon kényelméből tudnak hiteligénylést indítani, amit az OTP Bank akár 24 órán belül tud folyósítani” – mondja Szabó István, az OTP Bank lakossági hiteltermékek üzletfejlesztéséért felelős vezetője.

Az online hitelfelvétel dinamikusan növekvő népszerűsége nem meglepő. Az OTP Bank által korábban megrendelt országos reprezentatív kutatás[1] eredménye szerint a bankszámlával rendelkező válaszadók elsöprő többségének egy 5-ös skálán mérve nagyon (45 százalék) vagy ennél kisebb mértékben, de megkönnyíti a hétköznapjait a digitális pénzügyi ügyintézés.

A kutatásból az is kiderült, hogy mi az a három tényező, ami miatt az ügyfelek az online megoldásokat választják hitelfelvételkor. Az első helyen az szerepel, hogy ez a megoldás egyszerű (69 százalék), a másodikon az, hogy gyors (52 százalék), a harmadikon pedig az, hogy biztonságos (33 százalék).

Az OTP Bank azon dolgozik, hogy online hitelügyintézési megoldásai mindhárom elvárásnak maradéktalanul megfeleljenek.


Pénzügy