Előfordulhat túlszámlázás, túlfizetés, de semmi pánik!

Elképzelhető, hogy egy lakossági áramfogyasztó túlfizeti a számláját, és a szolgáltató visszatéríti azt, ha valamilyen hiba vagy tévesítés történt a számlázási folyamat során. Az energiaszolgáltatóknak (mint pl. az MVM) számos ellenőrzési mechanizmusuk van a számlázási hibák kiszűrésére, de az emberi hibák és rendszerhibák sosem teljesen kizárhatók.

Ha úgy érzi, hogy a kapott számla hibás vagy túl magas, érdemes azonnal kapcsolatba lépni az energiaszolgáltatójával. Sokszor az ügyfélszolgálat képes segíteni és tisztázni az esetleges félreértéseket. Fontos, hogy ellenőrizze a számlán szereplő adatokat, beleértve a mérőállásokat és a lakossági 2024-es áram tarifákat is.

áram számla túlfizetés visszaigénylése

Amennyiben valóban hiba történt, az energiaszolgáltató köteles kijavítani azt, és visszatéríteni az esetlegesen túlfizetett összeget. Az ilyen esetekben általában a szolgáltatók rendelkeznek eljárásokkal és panaszkezelési lehetőségekkel.

Mindenesetre mindig érdemes a helyi jogszabályokat és az energiaszolgáltatóval kötött szerződést ellenőrizni, hogy tisztában legyen a jogaira és kötelességeire vonatkozó szabályokkal.

Hogyan működik a pénz visszatérítése az MVM-nél?

Az MVM online ügyfélszolgálatán és az MVM Next mobilappban, a Felhasználási helyeim menüben a Felhasználási hely beállításai vagy a Beállítások menü, Számlabeállításokat választva a Túlfizetés nyilatkozat menüben kezdeményezhető a visszafizetés.

Az egyenleg visszautalását kérem gombra kattintva.

gáz számla túlfizetés esetén a pénz visszaigénylése az mvm-től

Az Ügyfél által megadott bankszámlaszámra fizeti vissza a szolgáltató a túlfizetés összegét, amely változhat az időközben készülő számla (számlák) miatt. Külföldi bankszámlaszám megadására is van lehetőség.

Mindez a visszautalás lakossági áram és lakossági földgáz számla esetén is kezdeményezhető.